Jonathan ska sälja ett hus till en greve i Transylvanien. Han åker dit från London för att träffa greve Dracula. På väg till Draculas slott blir Jonathan varnad.
- Åk inte till Dracula. Han jagar människor om natten, biter dem i halsen och dricker deras blod. Han är vampyr. Du kommer att dö.
Många blir offer för greve Dracula. Några lyckas överleva och de gör allt för att få slut på det fruktansvärda.
Johan Werkmäster har återberättat den hemska berättelsen om greve Dracula till lättläst svenska
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)