Philippe är en rik och framgångsrik affärsman. Men en dag råkar han ut för en olycka som förändrar hans liv för alltid. Han blir förlamad, hamnar i rullstol, och tappar tron på livet. Philippe behöver någon som kan ta hand om honom. Abdel, en före detta kriminell som är nyanländ från Algeriet, ansöker om jobbet. Philippe tycker att Abdel verkar skön och har rätt attityd, så han anställer honom.
Filmen, baserad på en verklig berättelse, har blivit en succé. Här är den humoristiska historian berättad på lättläst svenska i bokform.
Boken finns på svenska (En oväntad vänskap), på engelska (Untouchable), på tyska (Ziemlich beste Freunde) och på spanska (Intocable).
Yrkessvenska: Vård och omsorg
ArbetstitelEn oväntad vänskap
Standardpris349.00
Illustrerad
Orginaltitel
ÅldersgruppUnga vuxna
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor100
Publiceringsdatum2014-09-01 00:00:00
FörfattarePhilippe PozzodiBorgo
Kort BeskrivningPhilippe är en rik och framgångsrik affärsman. Men en dag råkar han ut för en olycka som förändrar hans liv för alltid. Han blir förlamad, hamnar i rullstol, och tappar tron på livet. Philippe behöver någon som kan ta hand om honom. Abdel, en före detta kriminell som är nyanländ från Algeriet, ansöker om jobbet...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
SeriesTitle
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21