/LÄTTLÄST/
När Robin spelar piano brukar hans pappa sitta i köket och lyssna. En dag märker han att Robin spelar en obehaglig melodi.
Robin säger att han hittat noterna bakom tapeten. De tillhörde någon som bodde i huset tidigare. Det är något ondskefullt över melodin. Robin kan inte sluta spela den fast han vill. Melodin får hans pappa att vilja göra saker. Fasansfulla saker.
Vårt blod, våra ben är en bearbetning av John Ajvide Lindqvists Våran hud, vårat blod, våra ben. Bearbetningen till lättläst är gjord av Klara Lindell.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)